måndag 25 november 2013

Motivations Måndag #1

När man googlar motivation kommer det upp hur man ska få motivation till att börja träna. Men motivation är så mycket mer än bara till träna.



















Våga gå utanför din comfort zone. Jag vet att det är otroligt läskigt. Man tar ett steg ut mot det okända och har inte en aning om hur det kommer att sluta.
Under hela min grundskoletid var jag rädd för att göra något utanför min zone. Om man inte vågar testa sina vingar vet man inte var de bär.

Jag valde att söka ett gymnasium och boende på en annan ort än jag kommer ifrån. Det var ett massive steg för mig. När jag sedan satt där med alla mina saker i bilen påväg mot mitt nya liv ville en del av mig vända tillbaka och en annan del se vad det här hade att erbjuda.
Jag trivdes jättefort. Det kunde lika gärna ha varit motsatsen. Jag kunde lika gärna ha ogillat det hela och flyttat hem igen. Det var ett stort steg att ta men jag är så glad att jag gjorde det.
Att flytta hemifrån vid 16års ålder är inte något för alla.

Våga ta ett steg utanför din comfort zone det behöver inte vara stort. Våga säga 'Ja' istället för 'Nej'.
Sedan jag flyttat har jag sagt 'Ja' till möjligheter mycket oftare och det har resulterat i nya vänner och skratt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar